Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki -> OLEJ IPONE KATANA FULL POWER 10W50 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
OLEJ IPONE KATANA FULL POWER 10W50
PostWysłany: Czw 12:30, 19 Mar 2015
HOMZIK

 
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG- GDAŃSK





Jak w temacie,- szukam opinii na temat tego oleju. A druga sprawa to zalanie tym olejem 800 XC. CASTROLA w kosmos wywalam bo nie najlepsze opinie na ten temat są i to potwierdzone u dobrych serwisantów. To że TRIUMPH podpisał umowę na dostawę olejów przez castrola nie oznacza że serwis ma ślepo wciskać nam że to najzajebistrzy z zajebistych smarowideł.

MOTUL ma u mnie wyrobioną opinię, ale ten IPONE mnie ciekawi bo polecają go serwisanci motocyklowi.

Był 10W40 a chcę zalać 10W50. Jakieś sugestie ?

...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:37, 01 Sie 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Owszem - zainteresuj się Penrite, a jak Cię stać Royal Purple. Jest jeszcze Amsoil.
P.S.
Motul to tylko średnia półka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Sob 8:38, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:34, 01 Sie 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Motul to olej zbierany szmatą z podłogi w hipermarkecie. Większego badziewia w życiu do motocykla nie lałem, nawet Lux DW był lepszy od tego szajsu.
Na Castrola mechanicy którzy leją z beczek nie będą narzekać a wręcz przeciwnie.
955 skrzynie akurat Castrola średnio lubią jak są wyrobione, bo problemy z wrzucaniem pod górkę czasem są.
Daytonę w ramach oszczędności i testów zalałem Valvolinem 10W40 - bardzo dobrze się sprawdził, 1 dzień CSSa + 1 dzień Spid deja i nic nie ubyło, nakręciłem później jeszcze 6-7 stów na mieście i kartingu i dalej jest stan zalania. Teraz przed wyjazdem ją czeka wymiana samej oliwy, i bańka 4ka Valvoline'a już stoi.
Strita mam zalanego Castrolem i bardzo ładnie na nim chodzi, ale czeka go po Poznaniu wymiana na Fuchsa- też już na niego czeka bateria 4 buteleczek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:59, 03 Sie 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Spróbuj tego o czym pisałem, to przekonasz się co warte są produkty, o których piszesz. Valvolina faktycznie (jeśli jest ori) nie jest zła, ale to tylko średnia półka, aczkolwiek solidna. Co do C, to nawet z niemcowni to wodusia. Zapomniałem jeszcze wspomnieć o Bell Ray-u. Fuchs-a sobie odpuść - dużo popiołów siarczanych i słabe TBN. Najczęściej po 3 kkm ma dość. Dobrą jakość poznasz po cichszej pracy silnika i lepszej pracy skrzyni oraz odporności na przepracowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:16, 03 Sie 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Że tak napiszę w branży motocyklowej siedzę jakość od lat 80tych, coś tam o olejach wiem.
Wiem o czym napisałeś i czasami szkoda przepłacać. Co do Fuchsa (Silikolene) mamy zdania rozbieżne Wink, co do Bel-raya i Amsoila mamy jak najbardziej zbieżne. Szczególnie Bel-raya jest godzien polecenia patrząc na stosunek jakość-cena.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:13, 05 Sie 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Ja też mam podobny staż. Przez 10 lat naprawiałem moto Niemcom. Mój ojciec też prowadził warsztat i on właśnie (technik-mechanik silników odrzutowych) zaszczepił mi dbałość o smarowanie. Po za kartami technicznymi i testami, mam do dyspozycji naszą Polibudę i swój sprzęt (czasami kumpli mechaniorów), czyli jeśli jakiś produkt mnie zainteresuje, to testuje go na własnych sprzętach, dlatego wiem, o czym piszę. Przepłacać, jak samo wyrażenie mówi, nigdy nie warto - nawet kupując tańszy produkt. Fuchs niestety nie jest produktem dorównującym tym, o których pisałem, choć u Was zdaje się mieć sprawnego dystrybutora. Pomimo wysokiej (nie najwyższej) ceny używam głównie RP, a w tej chwili u nas hiciorem cenowym jest Penrite 10W50 na PAO/Estrach po trzy dychy za litr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Śro 6:14, 05 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:27, 05 Sie 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Ja jestem bardziej praktyk nie teoretyk, choć na początku było odwrotnie i patrzę jak dane smarowidło działa i jakie są ewentualne efekty uboczne na żywym organizmie. Może dlatego zdania nam się rozeszły.
Penrite cena bardziej niż godziwa jak na estra. Jaką on klasę ma w karcie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:34, 06 Sie 2015
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Może Panowie GEANTLEMANI przeszli by raczej do konkretów ...
czyli co zalecalibyście do konkretnych silników Triumpha :
czyli 955 i 1050 najbardziej typowych jednostek trzycylindrowych ?
...nie ukrywam,że jestem trochę rozczarowany MOTUL,który zaraz po wymianie robił wrażenie,ale dość szybko czar prysł i skrzynia po 2tyś znowu zrobiła się lekko toporna..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:21, 06 Sie 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





a co powiecie na temat Millers ZFS 10W40 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 06 Sie 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





BOULI napisałem, lałem i BelRaya półsyntezę iteraz Valvoline'a i z obu jestem bardzo zadowolony. Z tego o dziwo z Valvoline'a bardziej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:52, 06 Sie 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





BOULI, zalej Royalem i nie będzie problemu tępej skrzyni. Jeśli nie RP, to kup Penrite, albo Ams-a i dodaj MotorLife. W każdym przypadku oczywiście 20W50.
Konjo8ds : Millers Oil to gówno. Po 1500 km zlewałem ten szajs. Nie dość, że zrobił się ciemny, to jeszcze skrzynia gorzej pracowała (FJ1200).
Rura : klasa jakościowa nie zawsze oddaje prawdziwą jakość. W przypadku P 10W50, to chyba SL oprócz MA.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Czw 22:53, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:12, 29 Paź 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





A co powiecie na temat oleju Liqui Moly ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:05, 14 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Teraz mogę Ci na to odpowiedzieć, ponieważ mam opinie trzech klientów, którzy wcześniej jeździli na : BR, M i P. Różnica na + była tylko w przypadku Motul-a. Lepiej pracowała skrznia. W pozostałych przypadkach pod koniec przebiegu skrzynia nieco gorzej/głośniej zapinała biegi. Z moich obserwacji, to krótsza żywotność od RP i P semi, co objawiło się tym, że w palcach łatwiej było "zatrzeć" oliwę i bardziej wodnity zrobił się na gorąco niż na początku, oraz większa konsumpcja niż w pozostałych przypadkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 12:06, 14 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:48, 14 Lut 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





A tak konkretnie to co mam zalać do Street'a ?
Może ten: Amsoil 10W-40 Synthetic Motorcycle Oil ? [link widoczny dla zalogowanych]
Będzie lepszy od lanego w serwisie Castrola ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:31, 14 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
Teraz mogę Ci na to odpowiedzieć, ponieważ mam opinie trzech klientów, którzy wcześniej jeździli na : BR, M i P. Różnica na + była tylko w przypadku Motul-a. Lepiej pracowała skrznia. W pozostałych przypadkach pod koniec przebiegu skrzynia nieco gorzej/głośniej zapinała biegi. Z moich obserwacji, to krótsza żywotność od RP i P semi, co objawiło się tym, że w palcach łatwiej było "zatrzeć" oliwę i bardziej wodnity zrobił się na gorąco niż na początku, oraz większa konsumpcja niż w pozostałych przypadkach.


Czyli mam to rozumieć tak, żę Liqui Moly, Bel Ray i Penrite są lepsze od Motula, ale LM ma krótszą żywotność od Royal Purple i Penrite?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OLEJ IPONE KATANA FULL POWER 10W50
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin