Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki -> OLEJ IPONE KATANA FULL POWER 10W50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 23:09, 14 Lut 2016
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Tak właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:34, 15 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





-MisieK- napisał:
A tak konkretnie to co mam zalać do Street'a ?
Może ten: Amsoil 10W-40 Synthetic Motorcycle Oil ? [link widoczny dla zalogowanych]
Będzie lepszy od lanego w serwisie Castrola ?

Na dzień dzisiejszy naprawdę wiele firm jest lepszych od C. Zamiast 10W40, nalej 10W50 z Penrite. U mojego dostawcy, do końca tego miesiąca jest promocja na oleje motocyklowe. Nie płacisz za przesyłkę. Jeśli miałbyś nalać Ams-a, to 20W50.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:19, 16 Lut 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Wyjaśnisz mi proszę czemu np. 20w50 zamiast 10w40 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:30, 21 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Oznaczenia handlowe SAE oczywiście są "zakresami" parametrów. Te zakresy dobiera się względem strefy klimatycznej, czyli przeciętnie panujących temperatur zewnętrznych w czasie użytkowania mechanizmu. Dla silników o wewnętrznym spalaniu krytyczne są temperatury wysokie i względem tych temperatur dobiera się parametry smarowania. Inaczej mówiąc/pisząc jeśli silnik będzie eksploatowany w niskich temperaturach (poniżej -20*C), to priorytetem będzie przede wszystkim pompowalność i szybkość dotarcia do ostatniego węzła smarnego (olej lekkobieżny), a nie wysoka odporność na temperaturę, odparowanie i samozapłon. My żyjemy w strefie umiarkowanej z coraz bardziej ciepłymi okresami letnimi, dlatego potrzeba (szczególnie w wysilonych jednostkach motocyklowych) oleum odpornego przede wszystkim na gorąco. Po za tym, w olejach grupy Jaso MA/MB, gdzie mamy kompromis między smarowaniem silnika, a przekładni olej 20W będzie lepszy od 15W, a tym bardziej od 10W z dwóch względów (nie wdając się w szczególy) : będzie lepiej smarował skrzynię i będzie bardziej wytrzymał/trwały. Oczywiście wszystko zależy od firmy bo 15W50 może być bardzo różne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 0:32, 21 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:50, 21 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





MisieK serwisówka mówi żeby zaleważ olej 10W40 albo 10W50, ja zaleję Bel Ray EXS 10W40 bo im większa rozpiętość temperaturowa tym olej krócej trzyma swoje właściwości, dlatego nie wybiorę 10W50. Do normalnego użytkowania drogowego 10W40 jest idealny. A czasami i zimą się pojeździ jak jest suchy asfalt, więc lanie grubego oleju jakim jest 20W50 wg mnie jest bez sensu, a nawet nie jest przewidziane przez książkę serwisową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:04, 21 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Kolego magistrze, pierdoły piszecie. To co jest napisane (a nie pisze), to są zalecenia minimalne, jesli kolega magister wie, o czym ja piszę. Co do 20W50, to po zalaniu nim Tigera 1050, tempo pracująca skrzynia zaczęła znacząco lepiej zapinać biegi. I nawet się motur nie zapsuł (choć pewno powinien) ino siłownia sie wyciszyła.
P.S.
Jak chcesz dyskutować, to przygotuj się merytorycznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 1:06, 21 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:18, 21 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
Kolego magistrze, pierdoły piszecie. To co jest napisane (a nie pisze), to są zalecenia minimalne, jesli kolega magister wie, o czym ja piszę. Co do 20W50, to po zalaniu nim Tigera 1050, tempo pracująca skrzynia zaczęła znacząco lepiej zapinać biegi. I nawet się motur nie zapsuł (choć pewno powinien) ino siłownia sie wyciszyła.
P.S.
Jak chcesz dyskutować, to przygotuj się merytorycznie.


Merytorycznie jestem gotów! 10W40 lub 10W50 to nie są żadne minimalne zalecenia. To że jakiś Tiger Ci się wyciszył po zalaniu miodu to jeszcze o niczym nie świadczy. Może krzynka się kończyła i to ją wyciszyło.

A tempo to możesz mieć w maratonie.
Skrzynia może pracować tępo jeśli już używamy walki na słówka, kolego inżynierze. I magistra ze mnie nie róbcie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:23, 21 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





A więc zawęziłem wybór oleju do dwóch typów:

1. Bel Ray EXS 10W40

2. AMSOIL MCF 10W40

który będzie lepszy?

W tym opracowaniu Amsoil bije wszystko na głowę, ale może być to test sponsorowany przez amsa...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:16, 21 Lut 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Nie jestem znawcą, fachowcem czy specjalistą, ani nawet mechanikiem, a tylko zwyczajnym użytkownikiem. Przez lata obserwuje na różnych forach kłótnie na wiele stron na temat oleju.
Wiem, że te normy ciągle się zmieniają i są modyfikowane. Np. w kwestii klasy lepkościowej SAE nie jest to dla mnie do końca jasne. O ile wartość zimowa wydaje się być dość zrozumiała i wyjaśniona w sposób przystępny, o tyle wartość letnia już nie. Nie będę się tutaj rozpisywał o "zmienności lepkości kinematycznej w 100°C oraz wartości minimalnej lepkości dynamicznej w 150°C w warunkach intensywnego ścinania" bo i tak to dla mnie abstrakcja. Jednak patrząc na tabele obrazujące wartości temp. zewnętrznej do jakiej dana klasa się nadaje odnoszę wrażenie, że to już jest dawno nieaktualne. Posłużę się przykładami aut (wiem, wiem to zupełnie co innego jednak klasa lepkościowa to klasa lepkościowa). Np. Honda do wszystkich swoich silników każe lać olej 0W20, a Ford do swoich 3-cylindrówek 5W20. Co ciekawe bez względu na kontynent/region i panujące tam temperatury. Patrząc na te wszelkie tabele olej ten powinien stracić swoje właściwości już w okolicy powyżej 10°C No to jak to jest ??
Ja nie należę do osób, które wszędzie wietrzą spiski i doszukują się zmowy. O ile samego zalecanego producenta oleju, wiadomo, można potraktować wyłącznie jako luźną sugestie bo jest to kwestia wyłącznie podpisanych umów itp., o tyle nie widzę powodu aby nie stosować się do zaleceń producenta w kwestii norm jakie ma spełniać taki oleju. W instrukcji jest napisane, że "silnik ten jest zaprojektowany tak aby pracować na oleju półsyntetycznym lub syntetycznym 10W40 lub 10W50". Czyli konkretne wartości. O tyle już przy normie API wyraźnie napisane jest "lub wyższej". Sprawdziłem zarówno oryginalną wersję instrukcji, jak i polskie tłumaczenie.
Jest jeszcze jedna ciekawa zależność na forach internetowych, a mianowicie "najlepsze" oleje to te, które są powszechnie kompletnie nieznane i najlepiej w naszym kraju w ogóle trudno dostępne Razz To może mieć w sumie jedną zaletę, mniej popularny olej to mniejsze ryzyko, że kupimy podróbkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:55, 21 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Wystarczy wejść na stronę Amsoila i zobaczymy że dla Street Triple 675 dedykowanym olejem jest 10W-40 Synthetic Metric Motorcycle Oil czyli taki jaki zaleca serwisówka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie starajmy się być mądrzejsi od producentów motocykli i olejów.
Jak dla mnie sprawa jest jasna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Nie 20:56, 21 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:50, 22 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





[quote="donelvis"]
Jarczoq napisał:
Może krzynka się kończyła i to ją wyciszyło.

Ten sprzęt miał przejechane 10 000 i był jeszcze na gwarancji. Po za tym, jak już tak uważnie czytasz, to nie napisałem ani słowem o wyciszeniu skrzyni, tylko silnika (rozgrzanego ma się rozumieć), ale to pewnie uznasz za nieistotne, (podobnie, jak lepsze zapinanie biegów) - czy może się mylę ?
Musisz jeszcze pamiętać, żeby wymieniać (zgodnie z zaleceniem) co 10 000 olej w silniku. Fabryce na pewno zależy, żebyś zrobił milion km. bez remontu.
Misiek : stosowanie olejów 0W20 itp., to powszechnie znana już ściema, mająca na celu rotację na rynku. Ja piszę z doświadczenia (zawodowego), ale gdybyś spojrzał w profesjonalny program, jakim jest Autodata, to tam kiedyś był podział na strefy klimatyczne, a obecnie podaje sie temp. maksymalną, do której dany olej można stosować. W przypadku W30 temp. nie powinna ona przekraczać z regóły +15*C w benzynie (nie wspominając o gazie) i 20* w dieslu. Oczywiście wpływ ma wysilenie jednostki. Po za tym, normy API się nie zmieniają (jak to normy), tylko produkty mają coraz większą klasę jakościową (obecnie dla beny SM, a dla diesla CI+).
Na koniec niech kolega Donelvis odpowie może,dlaczego produkuje się oleje takie, jak W60 i 70 ?
P.S.
Oczywiście tępo. Czasami za szybko piszę i nie sprawdzam.
Ams to górna półka, ale najlepszy jest Royal Purple.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Wto 0:19, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:27, 23 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq, a co powiesz na taką prawidłowość: jak nie jeździmy w chłodne dni (zima) to można lać 20W50, a jak ktoś lata w chłodniejsze pory roku to 10W40.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:29, 24 Lut 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Macie jakiegoś sprawdzonego, pewnego dostawce olejów Amsoil w Polsce?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:30, 24 Lut 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Tak, ja od kilku lat leje ten olej do auta i zawsze biorę tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:57, 24 Lut 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Dystrybutorem Ams-a jest taki schorowany gość z W-wy. Produkt dobry, ale dystrybucja w moim przypadku nawala. Obecnie leję najwięcej Penrite 10W50. Z racji promocji u mojego dystrybutora, ostatnio go zabrakło. Produkt na poziomie Ams-a i Bell Ray-a, tyle, że tańszy. Zeszły sezon testowalem go w jednym ze swoich sprzętów i polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OLEJ IPONE KATANA FULL POWER 10W50
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin