Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> znalezione w sieci - padnięty silnik w Streecie Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 23:05, 19 Lis 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





No nie wiem. Wiem że aluminium świetnie oddaje ciepło, a te nakładki na dekle bardzo słabo je oddają. W dodatku na forum BMW S1000RR zgłaszano fakt że po założeniu takich osłon na dekle wzrastała temperatura silnika.
Stator jest opłukiwany przez olej i w dodatku całą powierzchnią dekla oddaje ciepło.
Jeśli nadmiar tego ciepła będzie się tam kumulował, to może wpływać na żywotność cewek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:44, 24 Lis 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Faktem jest, że część ciepła odprowadzają te elementy, ale jest to raczej mniej znaczący procent.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:05, 08 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





[quote="Rura"]Acha... Pełna buda nie wpływa, a dekielek wpływa...quote]

Tylko zwróć uwagę na to, że większość sportów ma te dekle wystawione poza owiewki (celem chłodzenia), a nie przysłonięte "budą".
Np. w takim gsxr1000 z wsbk:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Śro 11:15, 08 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:17, 15 Mar 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Bo widzisz Don, on używa Motula. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:08, 16 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Najbardziej odpowiadały by mi aluminiowe osłony na dekle, gdyż takowe najlepiej odprowadzą ciepło i byłbym spokojny. Ale takich chyba nie produkują do Streeta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:38, 19 Mar 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





To max chłodzenie jest przydatne w dwóch sytuacjach : na torze i jak latem zapierdzielasz po autobanie, czyli jak oleum dostaje najbardziej w dupę. Po za tym, to gadżet, choć w razie W przydatny. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:40, 19 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
To max chłodzenie jest przydatne w dwóch sytuacjach : na torze i jak latem zapierdzielasz po autobanie, czyli jak oleum dostaje najbardziej w dupę. Po za tym, to gadżet, choć w razie W przydatny. [link widoczny dla zalogowanych]


Jest jeszcze jeden przypadek: w gorące lato w mieście.
Te carbonowe też nie przepuszczają temperatury.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:24, 02 Maj 2017
WJ

 
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





No i ch... bombki strzelił 200 km po wymianie oleju - panewka, street 2013. W filtrze trochę złotego pyłu, po mocnym rozgrzaniu pali się kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach, dobrze że niedaleko od domu to przynajmniej wróciłem na kołach. Jak rozciąłem stary filtr, to wszystko ładnie, w nowym niestety nie. Mimo wszystko silnik pracuje równo i ładnie, ale nie będę go już raczej odpalał.

I po sezonie...

Zastanawiam się czy kupić silnik, czy sprzedawać sprzęt, naprawiać chyba nie ma sensu. Szkoda, bo to był najfajniejszy motocykl jaki miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:53, 02 Maj 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Bardzo współczujęSad napisz jaki olej wlałeś i jaki filtr oleju użyłeś.
Pewnie znów olej - podróbka. Ja bym dał olej do analizy i jak by wyszło, że podróbka, obciążył wymianą silnika sprzedawcę tego syfu.
Nowy silnik pewnie z 20 tyś. zł.

Napisz jaki przebieg motocykla i czy w swojej historii leżał kiedyś.

WJ napisał:
No i ch... bombki strzelił 200 km po wymianie oleju - panewka, street 2013. W filtrze trochę złotego pyłu, po mocnym rozgrzaniu pali się kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach, dobrze że niedaleko od domu to przynajmniej wróciłem na kołach. Jak rozciąłem stary filtr, to wszystko ładnie, w nowym niestety nie. Mimo wszystko silnik pracuje równo i ładnie, ale nie będę go już raczej odpalał.

I po sezonie...

Zastanawiam się czy kupić silnik, czy sprzedawać sprzęt, naprawiać chyba nie ma sensu. Szkoda, bo to był najfajniejszy motocykl jaki miałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Wto 21:55, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:20, 03 Maj 2017
WJ

 
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Niewiele ponad 20 tysięcy, niedawno zrobiłem przegląd na 20 k, czyli też regulację luzów, wszystko robione spokojnie, zgodnie z serwisówką (tą dla modelu 2013+) odpowiednimi narzędziami, zresztą mechaniką motocyklową zajmuję się już 20 lat, przeważnie z dobrym skutkiem. W zeszłym sezonie sprzętem zrobiłem trochę ponad 6 tysięcy na Castrolu i filtrze kn bez żadnego problemu. Teraz zalałem Bel Raya z filtrem Versah z allegro. Motocykl leżał na pewno (ale nie u mnie), możliwe że panewka oberwała wcześniej przy pracy na boku, a rzadszy olej przyczynił się do awarii (z 2 strony jestem zawsze wyczulony na wszelkie opiłki i przy wcześniejszej wymianie oraz w przedostatnim filtrze żadnych nie znalazłem). Motocyklem jeżdżę raczej agresywnie, ale bez ciorania na kole i zawsze czekam aż złapie temperaturę. Chwilę po regulacji luzów jechałem jeszcze na starym oleju i było OK, chociaż bez rozebrania pieca jestem daleki od osądzania Bel Raya, jedyne co wiem na pewno, to to że filtr k&n jest lepiej wykonany niż Versah.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WJ dnia Śro 9:22, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:03, 03 Maj 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





To jak rozbierzesz silnik daj znać co zaobserwowałeś.
Ja po takim czymś wysłał bym olej i filtr do ekspertyzy.
Ten Vesrah miał na bank zaworek by-pass?
Z tego co słyszałem medium filtrujące w k&n jest identycznej (niskiej) jakości jak w hf.

Skoro do tej pory jeździłeś tyle na castrolu i nic się nie działo a zaraz po zalaniu innego oleju i uzyciu innego filtra taka rzecz się stała to daje do myślenia.

EDIT: i daj znać jaki konkretnie to był Bel Ray i gdzie kupowany (który sprzedawca allegro).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Śro 12:33, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:37, 03 Maj 2017
WJ

 
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Hiflo używałem w poprzednim sprzęcie (SC33) i przez jakieś 7 wymian nie było problemu. Versah miał bypass, pod palcem podobna siła do k&n'a, jakości wkładu nie mam jak ocenić, jedynie co mogę napisać, to że kn po rozcięciu sprawia wrażenie solidniej wykonanego. Olej 10W40 EXP przyszedł w szarej bańce, chociaż w aukcji była biała. Było nie cudować i nie poprawiać fabryki... ale aż nie chce mi się wierzyć że sam olej miał aż taki wpływ, no chyba że wypłukał jakiś syf* co poszedł w kanały olejowe (ale jak niby miał ominąć filtr?)... nie wiem, gdybanie.

* pod deklem napędu rozrządu i pokrywą zaworów nie było brudno.

P.S. w sieci jest więcej tego typu przypadków - awaria przy niskim przebiegu, najgorsze że zastanawiam się nad alternatywą dla trypla i nie widzę żadnej (fun, masa, prowadzenie, osiągi), nie chcę żadnego innego sprzętu bo ten jest dla mnie idealny, z 2 strony jak to jest wada fabryczna (nawet występująca losowo) to lipa okrutna.

Mimo wszystko gdybym miał za co Rolling Eyes,kupiłbym 765 ale nowego i najlepiej z przedłużoną gwarancją...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WJ dnia Śro 17:04, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:31, 03 Maj 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





EXP to półsynetyk. Dlaczego nie wlałeś EXS? Szkoda lać półsynetyk przy tak niskim przebiegu.
Najlepiej kupować olej z oficjalnych dystrybucji. Nigdy bym nie kupił oleju do motocykla na allegro.
W obecnych czasach podrabiają prawie wszystko.

Od którego sprzedawcy nabyłeś tą oliwę w i jakiej cenie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Śro 20:32, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:16, 05 Maj 2017
WJ

 
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Od motodiablo, ceny nie pamiętam, chociaż nadal twierdzę, że niekoniecznie olej jest 100 % winnym, no chyba że te silniki są aż tak super delikatne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:15, 05 Maj 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





WJ napisał:
Od motodiablo, ceny nie pamiętam, chociaż nadal twierdzę, że niekoniecznie olej jest 100 % winnym, no chyba że te silniki są aż tak super delikatne...


Raczej od MOTO-DIABLO, gdyż Motodiablo nie sprzedaje takich rzeczy.
Sprzedawca MOTO-DIABLO od którego kupiłeś olej obecnie nie oferuje już żadnego Bel Raya do silnika.
Kontrolka ciśnienia oleju nie świeciła Ci nigdy na dłużej ?

EDIT:
Panewka się zazwyczaj obraca z powodu niewłaściwego smarowania, więc to albo właśnie wina tego oleju albo pompy oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Pią 9:28, 05 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
znalezione w sieci - padnięty silnik w Streecie
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin