Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Z jakiego materiału uszczelniacz wałka zdawczego?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Z jakiego materiału uszczelniacz wałka zdawczego?
PostWysłany: Pią 11:19, 10 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Z jakiego materiału lepiej jest zakupić uszczelniacz (simmering) wałka zdawczego (ma kontakt z olejem silnikowym, jest narażony na stałe tarcie, na podwyższoną temperaturę od karteru silnika):

NBR czy FPM ?

NBR to KAUCZUK BUTADIENOWO - AKRYLONITRYLOWY

polimer butadienu oraz akrylonitrylu. Zawartość akrylonitrylu może wynosić od 18 do 50%. Wulkanizaty kauczuku akrylonitrylowego charakteryzują się:

- odpornością na oleje, smary, paliwa,
- elastycznością,
- odpornością na niskie temperatury,
- ograniczoną przepuszczalnością gazów,
- małym odkształceniem trwałym przy ściskaniu.

NBR z 18% zawartością akrylonitrylu charakteryzuje się dobrą odpornością na niskie temperatury - do około -38°C oraz średnią odpornością na oleje i paliwa. NBR z 50% zawartością akrylonitrylu charakteryzuje się optymalną odpornością na oleje i paliwa, ale gorszą odpornością na niskie temperatury - do około -3 °C. Elastyczność, przepuszczalność gazów oraz odkształcenie trwałe przy ściskaniu zmniejsza się warz ze wzrostem zawartości akrylonitrylu. Większość uszczelnień stosowanych w hydraulice i pneumatyce wykonanych jest na bazie NBR.

DOBRA ODPORNOŚĆ:

- węglowodory alifatyczne tj. propan, butan, benzyna, oleje mineralne (olej - smarowy, oleje hydrauliczne z grup H, H-L, H-LP)
- oleje mineralne i smary
- niepalne ciecze hydrauliczne typu: HSA, HSB (emulsje olejowo - wodne) i HSC(mieszanki poliglikolu z wodą)
- oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego lekkie oleje opałowe i paliwa do silników wysokoprężnych
- wodę do 60 °C (specjalne gatunki do 100 °C)
- rozcieńczone kwasy i zasady w niezbyt wysokich temperaturach

BRAK ODPORNOŚCI:

- węglowodory aromatyczne i chlorowane np. benzen, tri, tetra
- estry i rozpuszczalniki polarne
- oleje i smary silikonowe ciecze hydrauliczne typu HSD (oparte na - poliestrach i węglowodorach chlorowanych)
- płyny hamulcowe na bazie glikoli
- ozon - mieszanina NBR i PVC podwyższa tą odporność

FPM to KAUCZUK FLUOROWY - FKM/FPM (VITON)

Jest to polimer monomerów zawierających fluor, głównie fluorku winilidenu i sześciofluoropropylenu lub fluorku winilidenu i trójchloroetylenu. Zawartość fluoru zapewnia niepalność. Wulkanizaty kauczuku fluorowego odznaczają się szczególną odpornością cieplną i chemiczną. Odporny jest na ozon, promieniowanie ultrafioletowe, agresywne związki chemiczne, oleje i paliwa. Elastomery fluorowe wykazują niewielką przepuszczalność gazów i minimalny spadek wagi w warunkach pracy w próżni.

DOBRA ODPORNOŚĆ:

- oleje i smary mineralne również z dodatkami uszlachetniającymi
- węglowodory aromatyczne i alifatyczne
- trudnopalne ciecze hydrauliczne na bazie fosforoestrów i węglowodorów - chlorowanych (HSC)
- oleje syntetyczne do silników lotniczych

BRAK ODPORNOŚCI:

- stężone roztwory ługu sodowego i kwasów
- ketony
- estry
- etery małocząsteczkowe np. octan
- kwasy organiczne np. octowy i mrówkowy
- gorącą wodę
- parę wodną

ZAKRES TEMPERATUROWY: -20°C do +200 °C, krótkotrwale do 230°C

Uwaga: podany zakres temperatury pracy odnosi się do badań w powietrzu i niejednokrotnie nie pokrywa się z zakresem obowiązującym w innych mediach. Odporność na poszczególne media wulkanizatu FKM/FPM zawiera załączona tabela odporności chemicznej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Pią 11:20, 10 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:23, 13 Lis 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Wcześniej linkowałeś jakiś produkt SKF z ebay. Jeśli to ta część to kup i zamontuj. Ja staram się nie szukać "zamienników" jeśli nie jest to konieczne, czasem szkoda roboty. Teraz jest po sezonie, po prostu sobie poczekasz bo pewnie i tak nie jeździsz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:26, 13 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Masz rację, jeśli już to używać sprawdzonych i pewnych rozwiązań.
Ten uszczelniacz z ebay będzie ok, ale jak się okaże że cieknie po zewnętrznej krawędzi (gdzie styka się z karterem) to polecę naokoło płynną uszczelką Reinzosil marki Victor Reinz i powinno być ok. Cieknie tylko w okresach jesiennych. W lecie całkowicie ustaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:36, 13 Lis 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Raczej gniazdo Ci się nie wyrobiło, prędzej wałek by się wytarł ale obstawiam że po wymianie przejdzie. Kiedyś w suzuki z 82 roku mi tak ciekło z wałka zmiany biegów. Też myślałem że wymiana nie pomoże, bo tam już było gniazdo mocno sfatygowane. Po wymianie jak ręką odjął. Pamiętaj żeby przy montażu posmarować zew i wew krawędź olejem i wpychać tak żeby nie uszkodzić. Ja to z reguły robię przedłużaną nasadką (taką jak do świec).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ded dnia Pon 11:37, 13 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:23, 13 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Gniazdo się nie wyrobi, to wiadome, ale często ma miejsce niewłaściwy montaż już w fabryce lub w serwisie (widziałem na zagranicznym że gość wyjął oryginalny uszczelniacz, który miał uszkodzenie na zewnętrznej części (tej która wchodzi w gniazdo).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Z jakiego materiału uszczelniacz wałka zdawczego?
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin