Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Uszczelka miski olejowej - czy można dać silikon?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Uszczelka miski olejowej - czy można dać silikon?
PostWysłany: Nie 13:33, 15 Paź 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





W okresie gdy temperatury są bardziej "zimowe" zaobserwowałem, że lekko puszcza uszczelka miski w moim Street Triple'u.
Czy można tą metalową uszczelkę (oczywiście po zdemontowaniu miski) posmarować z obu stron i włożyć na Reinzosilu?

EDIT: pytam, gdyż mam obawy, że np nadmiar silikonu który wydusi się do wewnątrz miski z uszczelki podczas skręcania, może się oderwać i pozatykać np. kanały olejowe w panewkach albo gdzieś indziej jeszcze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Nie 13:43, 15 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:28, 16 Paź 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Na początek kupił bym nową uszczelkę, śruby dokręcił momentem po przekątnej i zobaczył czy będzie ok. Jeśli nie to wtedy dociągasz śruby jeszcze odrobinę. Kolejny krok to sprawdzenie i minimalne splanowanie (zabielenie) miski, która możliwe że się trochę odkształciła. Jak to nie pomoże to wtedy sylikon. Jak byś dał go dużo to faktycznie może się zdarzyć tak jak opisujesz. Jeśli nie masz doświadczenia może poproś mechanika żeby on nałożył. Trzeba dać cienką ciągłą linię sylikonu i powinno być ok. Ogólnie sylikon staram się traktować jako ostateczność, chyba że serwisówka zaleca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:00, 16 Paź 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Dzięki wielkie za te sugestie. Postąpię jak zaleciłeś.

ded napisał:
Na początek kupił bym nową uszczelkę, śruby dokręcił momentem po przekątnej i zobaczył czy będzie ok. Jeśli nie to wtedy dociągasz śruby jeszcze odrobinę. Kolejny krok to sprawdzenie i minimalne splanowanie (zabielenie) miski, która możliwe że się trochę odkształciła. Jak to nie pomoże to wtedy sylikon. Jak byś dał go dużo to faktycznie może się zdarzyć tak jak opisujesz. Jeśli nie masz doświadczenia może poproś mechanika żeby on nałożył. Trzeba dać cienką ciągłą linię sylikonu i powinno być ok. Ogólnie sylikon staram się traktować jako ostateczność, chyba że serwisówka zaleca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:48, 08 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Ded, dzisiaj zauważyłem, że wyciekający olej znajduje się także powyżej linii uszczelki miski, a więc mam podejrzenie, że to może być wyciek z uszczelniacza zębatki zdawczej, albo z czujnika biegów. Bo przecież olej nie "zawędrował" by w górę samoczynnie? Czy jednak wędruje/pełza tak jak benzyna?

ded napisał:
Na początek kupił bym nową uszczelkę, śruby dokręcił momentem po przekątnej i zobaczył czy będzie ok. Jeśli nie to wtedy dociągasz śruby jeszcze odrobinę. Kolejny krok to sprawdzenie i minimalne splanowanie (zabielenie) miski, która możliwe że się trochę odkształciła. Jak to nie pomoże to wtedy sylikon. Jak byś dał go dużo to faktycznie może się zdarzyć tak jak opisujesz. Jeśli nie masz doświadczenia może poproś mechanika żeby on nałożył. Trzeba dać cienką ciągłą linię sylikonu i powinno być ok. Ogólnie sylikon staram się traktować jako ostateczność, chyba że serwisówka zaleca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:18, 09 Lis 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Oczywiście, że olej dyfunduje pod górę, ale żeby zdiagnozować, powinieneś wyczyścić wszystko i po rozgrzaniu obserwować gdzie zaczyna się pocić, bo jak jest opaćkane to nie dojdziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:25, 09 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Rozumiem. Tak też dziś uczyniłem: zdjąłem osłonę zębatki zdawczej, wyczyściłem tam wszystko pod spodem łącznie z miejscem, gdzie miska olejowa łączy się z blokiem silnika.
Jednak już nie zdążyłem dziś już odpalić silnika i rozgrzać go, aby ujrzeć skąd wycieka olej.
Jednak chyba aż tak wysoko olej nie może zawędrować (zabrudzona była część bloku silnika zaraz pod zębatką zdawczą) więc chyba jednak wyciek jest z uszczelniacza wałka zdawczego.
Więc teraz pytanie: gdzie kupię w Polsce taki uszczelniacz?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:19, 13 Lis 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Przyzwyczaj się do kupowanie z uk ebay Razz Czasem szkoda czasu na szukanie w kraju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:24, 13 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Tak, to jednak cieknie z uszczelniacza wałka zdawczego. Jak zdejmę przednią zębatkę to dokładnie obadam czy cieknie na styku z karterem silnika czy na styku z wałkiem. Jak z karterem to może by tymczasowo uszczelnić Reinzosilem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:45, 13 Lis 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Może będziemy dyskutować w jednym temacie a nie w dwóch. Jeśli się tam coś bardzo złego nie zadziało, to myślę że wymiana pomoże. Przy usuwaniu starego simmeringu nie możesz uszkodzić tej powierzchni zewnętrznej. Najlepiej to zrobić wkręcając 2 wkręty np do drewna i wyciągając np obcęgami. O montażu nowego pisałem obok. Na początek zrób wszystko zgodnie ze sztuką, te uszczelki w płynie to ostateczność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:20, 13 Lis 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Don, jutro sprawdzę i napiszę czy mam/mogę załatwić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:24, 13 Lis 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Ok dzięki JarczoQ. A z Twojego doświadczenia, to przeważnie cieknie ten uszczelniacz w miejscu styku uszczelniacza z wałkiem zdawczym, czy od strony styku z karterem silnika, czyli po zewnętrznej jego stronie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Pon 22:25, 13 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Uszczelka miski olejowej - czy można dać silikon?
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin