Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Nowy tłumik do Street'a, co wybrać ? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 12:47, 19 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Nie wiem czy widzicie, że ten temat jest z lutego 2016 roku.
Kupiłem Scorpiona, bo jakoś tak mi najbardziej podszedł i po prostu chciałem go mieć.
Montaż, wiadomo, banalny bo to slip-on.
Zrobiłem na nim około 8k km w tamtym sezonie, jak na razie.
Jestem bardzo zadowolony.
Co do wspomnianej głośności i toru to przypominam, że tłumik taki wyposażony jest w dbkiller, z którym to tłumik taki posiada homologacje drogową i w pełni spełnia normy głośności.
Choć mój dbkiller jest dziewiczy, jeszcze nie miał okazji zagościć w tłumiku Razz

Tak to wygląda.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:29, 19 Mar 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Bandycko !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:53, 19 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





A robiłeś remap na mapę arrowa? Jak odczucia po zmianie, czy straciłeś moment w dolnym zakresie obrotów?
Czy ten czerwony ring na końcu tłumika się wytarł, gdyż taką wadę zgłaszano.

-MisieK- napisał:
Nie wiem czy widzicie, że ten temat jest z lutego 2016 roku.
Kupiłem Scorpiona, bo jakoś tak mi najbardziej podszedł i po prostu chciałem go mieć.(...)[/URL]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:59, 19 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Nic nie robiłem. Nie widzę takiej potrzeby.
Przed zakupem coś tam patrzyłem w necie i może z całe dwie opinie znalazłem, które mówiły o jakimś spadku momentu, ale (co bardzo ważne) wyłącznie z założonym dbkillerem.
Natomiast wiele osób nie potwierdzało występowania takiego problemu.
Jak pisałem, ja sam jeszcze z dbkillerem nie jeździłem, ale aż z ciekawości sprawdzę i zobaczę czy coś w ogóle odczuje po jego wsadzeniu.
Sam producent wydechu twierdzi, że jest wymagana żadna modyfikacja softu.
Natomiast jak wtedy szukałem i czytałem to raczej negatywne opinie znalazłem o tym sofcie pod Arrowa, choć przyznaje, że już nie pamiętam na co tam ludzie narzekali.

A co do czerwonego ringu to nie ma z nim żadnego problemu. Nie bardzo rozumiem jak on miałby się "wytrzeć". Co najwyżej zachodzi brudem od spalin, ale wystarczy go przeczyścić i po kłopocie. Chyba, że się komuś "wytarł" od nadmiernego czyszczenia go Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -MisieK- dnia Nie 20:01, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:39, 19 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Z tego co udało mi się znaleźć na zagranicznych forach to przeważnie zmiana mapy na "Arrow map" (przy zmianie tłumika na przelotowy) dawała korzyści w postaci wygładzenia pracy silnika i właśnie eliminowała słaby dół.

W sumie ciekaw jestem jaki efekt dała by przeróbka seryjnego tłumika u Edzia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:04, 24 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Tutaj [link widoczny dla zalogowanych] gość opisuje, że na tłumiku Scorpion (identycznym jak ma Misiek) bez db-killera ale na seryjnej mapie motocykl chodzi jak gó...no (dosłownie) i że dopiero wgranie mapy Arrow'a robi robotę.
Post nr #15.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:59, 24 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Tak jak pisałem, to są pojedyncze opinie, dość subiektywne, jakie można znaleźć w necie, że niby coś jest nie tak. Ja czytałem też taką, że gość narzekał, potem wgrał mapę tą pod Arrowa i dalej narzekał i wracał do ori. Nie wiem, może pojedyczne egzemplarze mają jakieś problemy, a może właściciele lekko przewrażliwieni są?
Zakładasz tłumik, jak coś nie będzie pasowało to wgrywasz mapę, jak dalej nie będzie to wywalasz tłumik, albo sprzedajesz moto Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:09, 24 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





No to teraz fakty niepodważalne: przy założonym tłumiku akcesoryjnym Two Brothers jest tragiczny spadek momentu w dolnym i średnim zakresie obrotów, a dopiero powyżej 8500 jest jakiś tam zysk

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:23, 24 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





No to jednak inny wydech.
Wydech założyłem dla dźwięku i wyglądu. Nie oszukuje się, że z nim cokolwiek zmienia się na plus. Jak ktoś myśli, że wydechem coś zdziała to osobiście doradzałbym mu składać kasę na nowy mocniejszy motocykl, a nie ładować kasę w wydech. Nawet jeśli wydechem poprawi coś o 1-3% to i tak tego nie odczuje, a jak wsiądzie na moto o 50% mocniejsze to na bank Razz
Natomiast spadek w dolnym zakresie na tym wykresie jak tak spory, że to musi być odczuwalne podczas jazdy, ja nic takiego nie odczuwam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:38, 24 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Niby inny ale zasada podobna - przelotowy slip-on tak jak każdy inny typu Scorpion.

Jak bym miał zakładać wydech dla dźwięku i wyglądu to przy tym nie życzył bym sobie takiej utraty osiągów w niskim i średnim zakresie obrotów, gdyż to jest cała esencja tego silnika, tego motocykla. Inaczej to jeździł bym dalej 4 cylindrowymi japończykami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:25, 24 Mar 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Z regóły zawsze chodzi o dźwięk i tu mistzrostwo ma Ducati na Terghminoni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:08, 24 Mar 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Funkcją wydechu jest sprawne odprowadzanie spalin, w taki sposób, żeby osiągi były jak najbardziej efektywne i nigdy nie zrozumiem kogoś, kto pogorszył sobie parametry silnika tylko żeby mu głośniej motor buczał. W mieście jeszcze jako tako idzie wytrzymać (no i ten lans) ale w trasie taki wydech tylko nas zamęczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:25, 25 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





No ale widzisz, ja np. nie oczekuje Twojego zrozumienia Laughing Laughing Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:09, 26 Mar 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Don, z całym szacunkiem - funcje wydechu są różne dla różnego przeznaczenia. Co do sportu, masz rację, ale na drodze (nie torze) wydech ma tłumić hałas, "oczyszczać" spaliny czasami, a także cieszyć właściciela fajnym dźwiękiem. Ja osobiście z racji, że latam w dłuższe trasy nie chcę żadnych roar ending. Wystarczy hałas wiatru.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 18:11, 26 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:40, 27 Mar 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Dzisiaj, tak w końcu z ciekawości, po raz pierwszy założyłem dbkillera.
Jeśli chodzi o to jak motocykl jeździł to nie zauważyłem żadnej różnicy.
Ale hamownią nie jestem więc to tylko moje subiektywne odczucia.
Choć nie wierzę, że tak duży spadek, jak widoczny był na zamieszczonym wyżej wykresie, nie byłby odczuwalny podczas jazdy.
Natomiast jest inny "problem", w głośności wydechu też nie zauważyłem specjalnie różnicy Razz
Kurde po chwili jazdy stawałem sprawdzić czy już nie zgubiłem dbkillera.
Owszem przy większych prędkościach poza miastem tak jakby było ciszej, ale to musiałby potwierdzić ktoś kto wcześniej jeździł za mną Razz Natomiast w tym dolnym i średnim zakresie obrotów podczas jazdy po mieście dźwięk był właściwie taki sam. Tak samo też "pierdzi" przy odpuszczaniu gazu.
Tak naprawdę to trzeba by było pomiar wykonać bo nie raz już, podczas różnych imprez, zdziwiłem się jak wydech wydawał się na słuch głośny, a miał słaby wynik i odwrotnie.

A na koniec, tak a propos rozumienia decyzji innych, poczytajcie sobie jaki "tuning" wykonała firma Toxic z Wrocławia Razz
[link widoczny dla zalogowanych]
To w końcu sprawa tylko i wyłącznie właściciela motocykla co z nim robi i jak go "tuninguje" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowy tłumik do Street'a, co wybrać ?
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin