Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Manualny napinacz łańcuszka rozrządu - wady
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Manualny napinacz łańcuszka rozrządu - wady
PostWysłany: Wto 9:45, 06 Mar 2018
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





W zeszłym sezonie w dłuższej trasie po chwili postoju jak odpaliłem silnik, to przez chwile było słychać łańcuch (tak jak by napinacz go w tym momencie nie napinał). Zastanawiam się, czy nie włożyć manualnego napinacza. Czy oprócz tego, że trzeba co jakiś czas (np. przy zmianie oleju) go wyregulować, to są jakieś inne niedogodności?
Czy może wpływać negatywnie na zużycie łańcuszka, zębatek, ślizgów?
W moim Streecie siedzi oryginalny hydrauliczny napinacz, na zimnym silniku po odpaleniu nie ma żadnych niepokojących dźwięków.

Z góry dziękuję za jakieś opinie i sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:14, 06 Mar 2018
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Zaniepokoił mnie post użytkownika KMC (post nr #15):

[link widoczny dla zalogowanych]

"Be careful with manual cam chain tensioners guys. I bought antirich's bike and not only were the forks bent, I had an engine failure on my 2nd outing on the bike. My engine builder and I took the top end apart to find the cam tensioner blade broken in half, due to the cam chain being adjusted too tight. Richard assembled the motor. Once the blade broke, several valves took a different shape amongst other things...

I then took the engine to the same guy who has been doing a lot of 675 engine work for the Riders Discount guys and he told me the same thing. He also said that he's not a fan of the manual cct at all for most applications."

Czyli nie jest tak kolorowo z tymi manualnymi napinaczami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:48, 06 Mar 2018
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Problem jest, jak ktoś nie umie się z tym obchodzić. Ręczny napinacz wymaga wczucia, a właściwie praktyki. I tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:13, 06 Mar 2018
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





No to fakt. Laikowi ciężko zapewne będzie wyczuć właściwy moment dokręcenia śrubki regulującej napięcie łańcuszka.

A co jakie przebiegi (drogowe, nie tor) należy taki napinacz skontrolować/wyregulować?

Jarczoq napisał:
Problem jest, jak ktoś nie umie się z tym obchodzić. Ręczny napinacz wymaga wczucia, a właściwie praktyki. I tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:47, 10 Mar 2018
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Jest to zalezne od użytkownika, czy grzeje przed jazdą, czy "kręci" na zimno, jakie smarowidło używa no i czy lubi zapierdalać - czyli nie wiem. Średnio co trzecią zmianę warto sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:41, 10 Mar 2018
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Zebrałem opinie na temat częstotliwości regulowania manualnego napinacza i są bardzo skrajne:
od tego co pisze Jarczoq czyli co 3 zmianę oleju (czyli około 18 tyś. km) po takich co każą co 1500km.

Ciekawie piszą o manualnych napinaczach na forum hayabusy:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Manualny napinacz łańcuszka rozrządu - wady
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin