Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Jaki filtr powierza - Street Triple? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jaki filtr powierza - Street Triple?
PostWysłany: Wto 18:07, 27 Wrz 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Muszę u siebie wymienić filtr powietrza. Oryginalny wytrzymał 10k.
Jak rozumiem mam tylko dwie opcje (normalnie dostępne w pl) standard od Triumpha i K&N?
Standard obecna cena to 110pln (Almot), wcześniej 160pln (Intercars).
K&N to "ledwie" 230pln. Powiedzmy dwa razy tyle co zwykły. Zakładam, że przez to, że jest mokry trzeba go pewnie częściej czyścić, co ile 5kkm?
Czy poza czyszczeniem może być jeszcze jakiś problem? Coś czytałem, że bez nowej mapy dół może się pogorszyć, czy to prawda? Czy lepiej nie kombinować i założyć zwykły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -MisieK- dnia Śro 11:56, 28 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 27 Wrz 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Ja tam w moim sprincie mam K&Na i nie narzekam na niego. CO prawda przejechałem na mim dopiero z 1-2 tys km to nie wiem jak z czyszczeniem ale mapy nowej nie wgrywałem....tzn. wgrywałem przed zmianą filtra jeszcze i nie odczułem żadnej zmiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:41, 28 Wrz 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Znalazłem jeszcze BMC dostępny w pl za 290pln.
Pipercrossa nie mogę znaleźć w pl, ale cena powinna wyjść właściwie taka sama.

[edit]
K&N zamontowany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -MisieK- dnia Nie 11:36, 02 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:14, 04 Paź 2016
jachim2570

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów





I jak wrażenia? Czeka mnie ta sama wymiana Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 04 Paź 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Ja tam nie widzę różnicy żadnej, także spokojnie można montować Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 3:34, 05 Paź 2016
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Ja nie rozumiem jednej rzeczy... Kupić raz KNa i mkeć z głowy kombinacje z filtrami... Raz na jakiś czas wyczyścić, przesmarować i mieć do końca życia motocykla...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:39, 05 Paź 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





No właśnie taki był mój cel Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:53, 12 Paź 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Kiedyś zgłębiałem temat sportowych filtrów i ogólnie wyszło, że te wszystkie niby sportowe filtry wysokoprzepustowe filtrują znacznie gorzej niż papierowe (mogą wpuszczać drobinki piasku, który wykończy pierścienie i silnik o wiele krócej będzie sprawny). W dodatku czytałem na zagranicznych forach, że do naszych Streetów jedyny słuszny i najlepszy filtr to oryginał.
Przy założeniu filtra o innej przepustowości na pewno potrzebna jest inna mapa, gdyż mieszanka będzie inna (prawdopodobnie uboższa, bo więcej powietrza będzie w stosunku do paliwa i AFR się zmieni) co za tym idzie, zawory mogą się wypalać. W aucie też zakładam filtry OEM bo filtr powietrza jest wbrew pozorom bardzo ważny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Śro 9:54, 12 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:15, 12 Lip 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jest jeszcze Hiflofiltro za ok 80zł. Tylko czy nie będzie gorszy od OEM-owego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:51, 14 Lip 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





Czytałem, że np ich filtry oleju to najniższa półka z tych akceptowalnej jakości. Ja mam już kn-a p poprzednim właścicielu i problem rozwiązany. Przy tej różnicy w cenie filtra to myślę że warto raz wyłożyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:54, 14 Lip 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





K&N o wiele gorzej filtruje niż oryginalny papierowy filtr, co wpływa znacząco na zużycie silnika.
Problem jest taki z tymi filtrami bawełnianymi jak KN, BMC itp że ciężko o dobranie idealnej ilości oleju: dasz za mało, więcej syfu wpuści do silnika, dasz za dużo, szybko go zalepi i będzie mniej efektywny niż papierowy.
Oryginalny filtr spisuje się w tym motocyklu jednak najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:34, 18 Lip 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Oczywiście i właśnie dlatego na całym świecie tak popularne są wszelkiego rodzaju wkładki i filtry "sportowe" choćby rzeczone K&N. Są znacznie gorsze i powodują szybsze zużycie silnika i dlatego wszyscy ja zakładają, a one ciągle cieszą się niesłabnącą popularnością Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:54, 18 Lip 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Marketong czyni cuda a lud wszystko kupi. Niezaprzeczalnym faktem jest to, że oryginalny filtr papierowy filtruje znacznie skuteczniej niż jakieś bawełniane kaeny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:04, 19 Lip 2017
ded

 
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów





W jakieś dziwne stożki noname to nie wierzę ale raczej KN jest marką uznaną i nie sądzę żeby robił taką lipę. Gdzieś czytałem odnośnie aut, że te stożki samoróbki to z reguły obniżają moment w dolnym zakresie ale bawełniana wkładka dobrej firmy ma szansę nawet nieco podnieść moc a przynajmniej nie pogorszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:53, 19 Lip 2017
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





No niby tak, ale na przykładzie filtrów oleju sprawa wygląda tak: K&N niby ma być taki fantastyczny, a jednak w środku wkład to lipa na poziomie hiflo-filtro (do Vesrah lub Meiwa/MIW się nie umywa), a jedynie fajną opcją jest wyposażenie tego KN w śrubę do odkręcania i solidną obudowę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Śro 22:54, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jaki filtr powierza - Street Triple?
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin