Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Dodatkowy przycisk zmiany funkcji licznika na kierownicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dodatkowy przycisk zmiany funkcji licznika na kierownicy
PostWysłany: Sob 20:14, 14 Lis 2015
lasooch

 
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków





W ramach jesienno zimowego dłubania przy motocyklu naszło mnie, by wreszcie dorobić sobie guzik na kierownicę do obsługi licznika. W końcu może wyświetlać miliony informacji, jakieś średnie spalanie, prędkości, międzyczasy, ale żeby z niego skorzystać w trakcie jazdy, trzeba się gimnastykować jak małpa Wink

Na forum nie znalazłem żadnych informacji na ten temat, więc może ktoś kiedyś skorzysta z tego wątku.

Cały zabieg wypadałoby zacząć od zakupu samego przycisku. Jeśli szukamy na allegro, to polecam "przycisk zwierny normalnie otwarty" lub też "NO button switch" jeśli ktoś preferuje ebaye i import prosto z Chin Wink Wzory i kolory oczywiście do wyboru... Tylko przypadkiem nie kupcie przycisku normalnie zamkniętego (NC), który działa odwrotnie do tego, co potrzebujemy.



Do styków przycisku lutujemy dwużyłowy przewód. W tigerze wystarczy ok. 1m długości, tak by poprowadzić go z licznika do lewej manetki na kierownicy. Styki zaizolowane w koszulce termokurczliwej.



W połowie przewodu dałem kostkę połączeniową, przyda się na wypadek demontażu licznika.



Teraz wypadałoby wreszcie rozdłubać licznik. Demontaż z motocykla (pomijając już rozbieranie owiewek) to dosłownie 1 śrubka - klucz 8mm. Kolejne 6 wkrętów do rozebrania obudowy i mamy na wierzchu płytkę.



Na płytce widać 3 mikro przyciski odpowiedzialne za przewijanie informacji na wyświetlaczu (lewy), zmianę wyświetlanego przebiegu pod prędkościomierzem (prawy) i zerowanie odpowiedniego licznika (środkowy). Mi zależało tylko na jednej funkcji, więc przewody przylutowałem do styków jednego mikrusa, tak jak na poniższym zdjęciu (pola lutownicze zaznaczone na zielono).



W plecach obudowy licznika jest nawet gotowy otwór, przez który można przewlec przewód. Żeby wszystko było szczelne, po skończonej operacji zalałem go gorącym klejem.





A tak wygląda całość zamontowana na motocyklu.



Przycisk przykręciłem tuż przy lewej manetce, tak by w czasie jazdy był do niego dobry dostęp. Wykorzystałem jakiś skrawek aluminiowej blachy - jeden otwór 8mm pod przycisk, drugi otwór 5mm pod śrubę ściskającą uchwyt lusterka i gotowe.



I na koniec filmik na dowód, że wszystko działa jak należy Cool

https://www.youtube.com/watch?v=CQ0M2RVQBEU


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:51, 15 Lis 2015
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Bardzo sprytniutkie rozwiązanie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:49, 15 Lis 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





moge ci powiedzieć ze po kilku deszczach włącznik do wymiany sprawdzone, poza tym podczas deszczu może powodować przełączanie info samoistne -woda działa jak przewód elektryczny zrobię fotki u siebie to jakoś wrzucę inny włącznik inne miejsce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:53, 15 Lis 2015
Jacor

 
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Bardzo fajny pomysł Smile takze miałem problem z obsługa przycisku na liczniku w czasie jazdy i prawde mówiąc nie korzystałemz niego . Dzieki Tobie oraz przy pomocy mojego kolegi, złotej raczki tez będę to miał Smile Dzięki bardzo Smile
---
Pozdrawiam
Jacor 1050


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:38, 15 Lis 2015
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Jeśli chodzi o deszcz to można zastosować jakiś wodoszczelny przycisk i po kłopocie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:22, 15 Lis 2015
lasooch

 
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków





PETER napisał:
poza tym podczas deszczu może powodować przełączanie info samoistne

Optymistyczna wizja Very Happy Ale już z dwojga złego lepiej niech się samo przełącza, niż na stałe ma pokazywać przebieg do tankowania Laughing Jak będzie źle, to wjedzie jakiś przycisk wodoopodrny albo starym dobrym zwyczajem, dorobi się jakieś uszczelnienie Wink



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:58, 15 Lis 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





nie do końca chodzi o szczelność ,budowa tego włącznika jest taka a nie inna i dlatego się psuje przecież włączniki na kierownicy nie są wodoszczelne a jednak działają potrzebny trochę inny włącznik {jak tu wstawić fotki????]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:14, 15 Lis 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Patrząc na na początku na ten stycznik (nie włącznik) od razu pomyślałem o problemie "deszczowym". Polecam rozejrzeć się za stycznikiem firmy Omron. Robią nawet wodoszczelne, choć wystarczy wodoodporny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:53, 16 Lis 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Eeeeeeeeeee tam za psikać błotem w szpraju , sorry to nie landrower , silikomen w szpraju i po kłopocie , nabierze to wyleci a zwarcia nie robi , tylko czy będzie działać??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:08, 16 Lis 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





po wymianie takich 2 styczników zamontowałem taki- [link widoczny dla zalogowanych]
i jak na razie działa bez problemów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:05, 31 Maj 2016
szpaku

 
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew





Za przykładem lasooch'a, dodałem sobie przycisk, a nawet 2. Drugi kasujący.
Dzięki za rozeznanie tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 18 Lip 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Temat nie najnowszy, ale może ktoś coś doradzi.
Z czasem zaczęło mnie irytować, że tak niewygodny jest dostęp do przycisków na liczniku, a na wszelkiej maści rajdach dość często trzeba jednak kasować przebieg Razz
Niestety zdjęcie PETER'a nie jest już dostępne.
Ktoś podrzuci jakiś konkretny przykład jaki przycisk zastosować żeby nie trzeba było zaraz poprawiać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dodatkowy przycisk zmiany funkcji licznika na kierownicy
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin