Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> ciśnienie w oponach
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ciśnienie w oponach
PostWysłany: Śro 19:07, 03 Maj 2017
radek239

 
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów





Witam, nie znalazłem tematu i stad moje pytanie ile powinno wynosić ciśnienie w kołach ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:42, 04 Maj 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Dla Speeda to 2.4 przód i 2.9 tył.
Najprostsza sprawa to wchodzisz na stronę producenta opony, wybierasz swój motocykl i masz podanie nie tylko jaka opona pasuje, ale też jakie ma mieć ciśnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:22, 05 Maj 2017
radek239

 
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów





Nawet nie trzeba wchodzić na stronę producenta bo na każdej oponie pisze jakie może być max ciśnienie w oponach. Ja raczej miałem na myśli optymalne ciśnienie do jazdy po szosie, bez dodatkowego obciążenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:47, 06 Maj 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Ciśnienie maksymalne opony, a ciśnienie optymalne/zalecane dla danego motocykla to dwie różne rzeczy.
Chcesz znaleźć optymalne dla siebie to wyjdź od zalecanego i popróbuj małych zmian w dół i w górę.
Ta optymalność jest bardzo indywidualna i nie ma się co za mocno sugerować innymi.
A najlepiej nawet dobrane ciśnienie w oponie nie da takiego efektu jak dobrze działające i wyregulowane pod siebie zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:36, 06 Maj 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Po za tym, załaduj azot. Od lat używam tego we wszystkich swoich pojazdach. Ciśnienie jest dosyć indywidualną sprawą. Ja mając Sportmax-y, ktore długo się rozgrzewały, miałem ciśnienie w dolnym zakesie, co pozwalało oponie szybko osiągnąć właściwą temperaturę. Żeby uzyskać optimum, musisz sam popracować nad tematem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:21, 07 Maj 2017
radek239

 
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów





MisieK masz rację jest to sprawa indywidualna, bo zależna jest od wagi motocyklisty, ale od czegoś trzeba wyjść czyli zalecanego Smile Słusznie wspomniałeś o zawieszeniu, ale trzeba zacząć od ciśnienia w oponach i naciągu łańcucha itp. Widziałem że poruszałeś temat regulacji zawieszenia i jak ci poszło ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:35, 08 Maj 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Ja mam bardzo przeciętną wagę i jeśli chodzi o napięcia wstępne to w nowym motocyklu właściwie nie było co poprawić Razz
Pozostaje regulacja odbicia i dobicia, ale tutaj to już większa filozofia.
Ze mną są dwa problemy.
Jeden jest taki, że ja jeżdżę rekreacyjnie i ja nigdy nie wykorzystam, nie wiem, pewnie nawet 50% potencjału tego motocykla.
Po drugie ja nie mam tego "wyczucia". Zarówno w aucie czy na moto ja po prostu wsiadam i jadę. Wiele rzeczy mi nie przeszkadza. Nie potrafię określić czy jest dobrze czy źle. Po prostu jadę i jest gites Razz
Jasne, że czuje różnice między jednym i drugim autem czy jednym i drugim moto. Potrafię powiedzieć, że tym czy tamtym jedzie mi się lepiej. Jednak to subiektywne odczucie i wcale to co mi się wydaje lepsze nie musi takie być Razz
Z jednej strony pokręcił bym coś przy tych odbiciach, w końcu zawsze mogę wrócić do ori ustawień. Jednak nie wiem w sumie od czego zacząć i czy przy zwykłej jeździe zobaczę różnicę i czy będę w stanie określić czy jest lepiej czy nie.
Jest taka stronka gdzie podają sugerowane ustawienie zawieszenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak coś to do mnie nie przemawia.
Po pierwsze gdzie tutaj waga ridera? Po drugie gdzie jakieś preferencje? Po trzecie coś bardzo te ustawienia odbiegają od fabrycznych w przypadku STR3R 13+


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:58, 08 Maj 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Myślę, że nie masz "wyczucia" bo nikt Ci nie pokazał/wytłumaczył i sam też nie ekperymentowaleś z zawieszeniem. Zobacz na sportjazda.pl. Chłopak ciekawie i zrozumiale pisze m.in. w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:14, 08 Maj 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





O ten serwis opieram się od początku w kwestii zawiasu.
Jak pisałem, może trochę w tym sezonie poeksperymentuje, ale ja nie aspiruje do bycia dajmy na to Marquezem Razz
Nie każdy ma talent, a ja mam świadomość swoich ograniczeń i nie zgrywam mistrza świata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:32, 14 Maj 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Nie pisz głupot. Nie chodzi o wyczyn, tylko o bezpieczną, dającą max zadowolenia jazdę, a to tylko na zoptymalizowanym sprzęcie. Jeśli fabryka wyposaża w regulację, to po to, żeby tego użyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 23:33, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 30 Maj 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Dobra pomyślałem, że jeszcze raz przyjże się zawiasowi no i jestem w mega kropce.
Wydawało mi się, że jest wszystko ok, ale nie jest.
Okazało się, że napięcie statyczne mam 23mm, a dynamiczne 53mm. Lekko mocno za miękko.
No to podjechałem do znajomego i podkręciliśmy sprężynę, niestety popełniłem błąd i nie oznaczyłem nakrętki. Zrobiliśmy jednak ponad jeden pełny obrót. Mam fotkę z przed regulacji.
Robię pomiar i okazuje się, że jest odpowiednio 18mm i 52mm.
No i kurde o co chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ciśnienie w oponach
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin