Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> zakup ST 1050 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zakup ST 1050
PostWysłany: Śro 16:09, 20 Gru 2017
mikusm

 
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kuj-pomorskie





witam

Proszę o opinie na temat tego modelu. Wady ,zalety, dostępność do części. na co patrzeć przy zakupie. Generalnie zainteresowało mnie ogłoszenie z olx nr 396383023 z miejscowości Zagórów. Czy jest może ktoś kto mieszka w pobliżu i mógłby zerknąć na moto? Co sadzicie o cenie? Generalnie pztrzyłem na dl 1000,varadero, cbf 1000,bandit 650 -1250 ale ten model bardzo mi się spodobał. Będę wdzięczny za wszelkie informację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:09, 20 Gru 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Cóż ... jeśli nie przeszkadza Ci "grzana" kanapa i czasami tempo pracująca skrzynia, sama charakterystyka silnika deklasuje resztę wymienionego sprzętu. No i trochę słabe światła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:24, 21 Gru 2017
leszek_p87

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno





Co do w/w ogłoszenia - na 99,9% był malowany. Z tego co się orientuję biały nie był w palecie kolorów standardowych w Sprincie ST. Poza tym ilość naklejek powala Wink
Nie znaczy to oczywiście, że jest to jakiś ulep. Pewnie leżał (jak 50% motongów i 99% tych ściągniętych z zachodu), ale to też nie powinno przerażać Smile Jeśli jest dobrze poskładany i jeździ prosto to tak powinno być do końca.
DL i Varadero nie ma co porównywać według mnie, bo to inne motocykle. CBF według mnie jest nijaki. Duży bandyta o dziwo jest węższy w talii, nie trzeba tak mocno rozchylać nóg. Ma też inną charakterystykę silnika. Jest cholernie mocny i ciągnie jak lokomotywa, ale ma standardowe dla silników R4 pierd***cie w okolicach 7 tys. obr/min. W Sprincie masz top pier**** od samego dołu do samego końca.
Z minusów to według mnie heble. Nie urywają. No i jest dość ciężki, ale silnik to rekompensuje.
I teraz kluczowa rzecz - jeśli nie miałeś wcześniej moto, to raczej odradzam. Jeśli już jeździłeś to nie zastanawiaj się nad niczym innym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:08, 21 Gru 2017
mikusm

 
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kuj-pomorskie





witam
może nie jestem starym motocyklistą ale po kilkunastoletniej przerwie od 2 lat śmigam xj 600 z 89r. nie zależy mi na kręceniu moto do odcięcia , jazdy na jednym kole czy paleniu gumy i dlatego nie szukam typowego ścigacza. z tego co wyczytałem ma pozytywne opinie ale z uwagi na to że tych motocykli jest bardzo mało postanowiłem odwiedzić to forum. wiec moje pytanie czy moto jest wygodne np na wypad 300-400 km, co z częściami czy tylko do ściągnięcia np z Anglii. podobno kufry od dołu nie są przymocowane na stałe czy to prawda? jak osłona przed wiatrem? Sprint o którym piszę po prostu mi się spodobał. może ktoś podpowie co z ceną ? wygórowana , normalna , dużo za niska? sprzedający też stwierdził że moto może być malowane i mam potwierdzić czy wychodziły w takim kolorze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:25, 21 Gru 2017
leszek_p87

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno





Hmmm co do ceny to trochę ciężka sprawa. Jest ich niewiele jak sam zauważyłeś więc odniesienia za bardzo nie ma. Ja swojego kupiłem za 13 500, miał wtedy 7 lat i jakieś 35 tysi kilometrów. Wersja bez ABS i jeszcze bez kufrów bocznych. Jeśli się nie mylę od 2007 w standardzie były. Mój leżał na lewym boku, ale był prosty i dobrze zrobiony. Dowiedziałem się, że leżał jak sam go położyłem i zobaczyłem klejenie Wink
Kufry z tego co wiem mają na dole tylko taką rozpórkę i nie są na sztywno spięte, taki patent Triumpha dla lepszego zachowania w zakrętach. Co do wygody - 300-400 ze spokojem machniesz. Mnie czasami kolana bolą po dłuższej trasie, ale to raczej problem ze mną. Przy standardowej szybie wiatr trochę dmucha, ale za jakieś 150 zł dostaniesz zamiennik. Nogi osłania czasem aż za dobrze od wiatru Smile
Dużym plusem jest też to, że masz darmowe narzędzie diagnostyczne i jeśli najdzie Cię kiedyś ochota na zabawy z mapami zapłonu, to 15 minut i masz "nowe" moto Smile
Bardzo wdzięczna maszyna naprawdę. Z czystym sumieniem polecam. Sam mam od 2012 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:49, 23 Gru 2017
RobgiE

 
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Jeździłem wcześniej XJ600 ale diversionem. Potem Thundercatem, potem Z750s aktualnie od roku St1050 i powiem tak że nie ma czeo porównywać ten motocykl to taka lokomotywa cianie kiedy i ile chcesz. robiłem nim trasy w tym sezonie po 600-700 na strzał z plecakiem i 3 kufry - nie ma problemu tyle zrobić. Mam kanapę akcesoryjną ale w tym sezonie popróbuje z oryginałem bo tamta chyba aż za miękka. Generalnie bardzo mi to moto pasuje a do tego niepopularne więc wielu nie spotkasz takich podczas wyjazdów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:21, 25 Gru 2017
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Kupiłem Sprinta ST1050 późną jesienią.
Wcześniej jeździłem Vulcanem Mean Streak vn1600 jeden sezon.
Co mogę powiedzieć o motocyklu?
1. Piekielnie ciężko kupić sensowną sztukę (małopolskie oferty mam obejrzane, więc pytaj jeśli coś Smile
2. Motocykl spokojny, nie przeraża mocą nawet mało doświadczonego motocyklistę (choć respekt trza mieć, toć to LITER!)
3. Pozycja wygodna, jako pierwsze wysiadają nadgarstki.
4. Piękny!
5. Najpiękniejszy niebieski!
...chyba zaraz wywlokę go z garażu na świąteczną przejażdżkę... wszak dziś 10*C, takie to Boże Narodzenie 2017 mamy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez morhot dnia Pon 10:22, 25 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:46, 26 Gru 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Najczęściej nadgarstki wsiadają wysokim i nowicjuszom, którzy ściskają kierownicę. W pierwszym przypadku można zmienić kierownicę, w drugim z czasem się nauczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:35, 26 Gru 2017
goliard

 
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





O ile wyższe są kierownice od wersji GT?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:39, 28 Gru 2017
leszek_p87

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno





[quote="morhot"]
2. Motocykl spokojny, nie przeraża mocą nawet mało doświadczonego motocyklistę (choć respekt trza mieć, toć to LITER!)

Nie do końca się zgodzę. Moto potrafi pokazać pazur. Fakt, nigdy nie zaskoczy i jest bardzo przewidywalny, ale mało doświadczony motocyklista może narobić w portki kiedy odkręci Wink

3. Pozycja wygodna, jako pierwsze wysiadają nadgarstki.

Jeżdżę nim 5 lat i jeszcze nigdy mi nie padły nadgarstki Wink Mam 172 cm wzrostu co niestety wymusza w moim przypadku nieco bardziej "sportową" pozycję.

Reszta jak najbardziej się zgadza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:38, 28 Gru 2017
mikusm

 
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kuj-pomorskie





Wielkie dzięki za sensowne i rzeczowe wypowiedzi. Troszkę mnie przeraziły wypowiedzi na temat trochę sportowej pozycji za kierownicą. Obawiam się że przy swoich 177 cm moja pozycja bedzie jak na ścigaczu. A co z tą wymiana kierownicy czy chodzi o podwyższenie?Czy możecie jeszcze powiedzieć coś na temat dostępności części. Wiem że moto w/g opinii uchodzi za bezawaryjne no ale zawsze coś się może przytrafić. No i może mieszka ktoś blisko miejscowości Zagórów i mógłby rzucić fachowym okiem na to moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:56, 28 Gru 2017
leszek_p87

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno





Pozycja może nie jest wyprostowana jak na FJR czy na Gold Wingu, ale nie obawiaj się o ból pleców czy nadgarstków. Do szlifierki mu bardzo daleko Smile Jesteś 5 cm wyższy ode mnie więc na pewno wpasujesz się w moto idealnie, bez obaw. Nie wiem do końca jakie i ile jest sposobów na podniesienie kiery, mam oryginał i jest git. Chyba od GT pasuje, ale nie dam sobie ręki uciąć. Z dostępnością części raczej nie ma jakiegoś wielkiego problemu. Mi jedynie przez 5 lat padł regulator napięcia (norma) i wymieniłem go na regulator od Hondy - pasował idealnie i działa bez problemu. Klocki hamulcowe też wymieniłem - kupiłem od ręki w intercars.
Niestety mam kawałek do Zagórowa i nie mam tam nikogo Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:37, 28 Gru 2017
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Bez obaw z tą sportowością!
Ja miałem lekki szok, bo się przesiadłem z takiej pozycji:




Na taką:



Więc siłą rzeczy... Na cruiserze bolały plecy i zadek, po 400 km już dość dotkliwie. Na Sprincie jednak pozycja bardziej pochylona i trochę ciężaru ciała się na rękach opiera (ale może ja nie umiem się właściwie usadzić). Mam 180 cm i 90 kg i moto jest gabarytowo bardzo OK. Ale zastrzegam, że zrobiłem na nim dopiero około 1000 km.

Co do kierownicy (piszę z wiedzy wyczytanej w Internetach, więc gdybym bredził to niech ktoś mnie poprawi) to na początku standardowo była niższa kierownica, a wyższa była dostępna za dopłatą jako opcja. Od roku chyba 2008 ta wyższa kierownica była już w standardzie. Dla mnie różnica była wyczuwalna na korzyść tej wyższej, którą mam u siebie.
Mam też porównanie do FJRy - tam się siedzi jak na krześle prosto - nie pasowała mi ta pozycja za bardzo.





Awaryjność... części ekspoloatacyjne dostępne w sklepach od ręki albo z dnia na dzień do sprowadzenia. Rynek części używanych też spory w PL, więc nie ma się co martwić na zapas. To nie prom kosmiczny, żeby miały być kłopoty z serwisem czy z częściami Smile

Polecam strony z symulacją pozycji na danym motocyklu, w zależności od Twojego wzrostu. Np. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez morhot dnia Czw 22:59, 28 Gru 2017, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:59, 29 Gru 2017
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





miksum jeśłi nadal się zastanawiasz, to... po tym juz kupisz.
Ja kupiłem napatrzywszy się na te filmiki właśnie Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=HaSHMaTT9ks
https://www.youtube.com/watch?v=S1kCgpbgaKk&t
https://www.youtube.com/watch?v=EHIAio96ud0&t

Pozdrawiam!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:26, 31 Gru 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Z mojego doświadczenia : nic nie zastąpi wyprobowania sprzętu w naturze. Kiedyś w latach osiemdziesiątych kupowałem (jak nie bylo takiej wiedzy) sprzęty na wygląd. Dzisiaj jest tak, że czasami sprzęt mi się nie podoba z wyglądu, ale po jeździe kupiłbym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zakup ST 1050
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin