Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> [ST 1050] kiwka tylnego wahacza
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[ST 1050] kiwka tylnego wahacza
PostWysłany: Śro 14:36, 11 Mar 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





wstawiłem swojego motóra do serwisu na wiosenne porządki.
pacjent: sprint st 1050 z 2008r.

okazało się że jest luz na tylnym wahaczu. dokładnie w okolicach kiwki. prawdopodobnie pacjenta czeka wymiana łożysk i rolek na których pracują te łożyska (nie wiem jak to się fachowo nazywa). czekam na info z serwisu co dokładnie do wymiany.
sprawdzałem ceny na stronie worldoftriumph.com
powalają na kolana... Shocked

pytanie do Szanownych: czy są jakieś zamienniki, które można zastosować do tego elementu? może podejdzie coś od innego motocykla? ewentualnie czy jest ktoś w stanie podać wymiary poszczególnych elementów?

poniżej zapodaję schemat ze strony world of triumph. jak już będę wiedział co dokładnie trzeba wymienić to dam info.
w międzyczasie może jednak ktoś mnie uświadomi, że trzeba wysupłać talary z kiesy i udać się do ASO Sad lub znaleźć coś tańszego Very Happy



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konjo8ds dnia Śro 14:39, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:25, 11 Mar 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Co do łożysk(nr6) to dostałem je w zwykłym składzie łożyskowym w Cz-wie zwanym Rombor , pojechałem ze starym na wzór , mieli taki sam wymiar na półce , tylko rolki były drobniejsze ale przejechało 12k km i zero luzów, co do trzpienia (nr8) na którym to pracuje to również weź łożysko i trzpień , podjedź do hydrauliki siłowej tam dobiorą Ci grubość pręta tego który pracuje w siłownikach , jest powierzchniowo utwardzany a środek ma miękki , i bez problemu przewiercą i nagwintują ci środek , ewentualnie poszukasz jakiegoś ślusarza , robiłem dwa trzpienie jeden na zapas i kosztowało mnie to coś koło 80zł a za 2 łożyska i 2 uszczelniacze dałem coś ok 50zł. To był zestaw do 955 ale myślę że z 1050 nie będzie problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:35, 14 Mar 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





I jak ogarnąłeś temat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:41, 14 Mar 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





Znalazłem kompletną używkę na allegro. Mam dostać cały zestaw z powyższego schematu. Cena za same łożyska i rolki w ASO to x10 tego co zapłaciłem za używany komplet...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:15, 14 Mar 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Mówię Ci podjedź do porządnego składu z łożyskami i dostaniesz bez problemu. A jak masz wydłubane to warto je wymienić , też szukałem używki ale nie było nic w lepszym stanie niż to co ja miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:26, 16 Mar 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





używka zdjęta z motocykla z 2009r. z przebiegiem (podobno Wink) 9 tysięcy.

Wiercik - dzięki za sugestie. niestety nie bardzo mam czas żeby biegać po składach z łożyskami. tym bardziej że nie wiem czy w wafce i okolicach takie miejsca się znajdują [szukałem w internecie, ale chyba nie potrafię tego namierzyć Sad].
miałem nadzieję, że coś z innego motocykla podpasuje - jakiejś marki, do której części zamienne są bardziej dostępne.

tak czy siak - poprzedni zestaw wytrzymał ponad 50 tysięcy kilometrów, więc mam nadzieję, że te 40 tysi na używce zrobię...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konjo8ds dnia Pon 11:29, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:42, 16 Mar 2015
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Pragnę dodać i zwrócić uwagę na mycie motocykli tzw...CARCHER(czyli myjka ciśnieniowa). To właśnie ona tak przyjemnie myje trudno dostępne miejsca a jednocześnie posiada niechcianą umiejętność wypłukiwania smaru,zarówno z wszelkiego rodzaju łożysk jak i łańcucha...A gdy już nie ma smaru to tylko kwestia czasu.W motocyklach typu MX,potrafi kompletnie zablokować tylny wahacz(obsadzony na łożyskach rolkowych). Myślę,że nie tyle przebieg co brak konserwacji i smarowania są przyczyną tego typu usterek ...ale w końcu jeszcze mamy zimę i czas na takie zabawy..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:34, 17 Mar 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





też o tym pamiętam Smile zawsze staram się nie kierować strumienia na tego typu miejsca. prawda jest również taka, że nie zwracałem szczególnej uwagi na smarowanie tego elementu, więc poniekąd jest jak napisałeś Bouli - moja wina... Wink mechanik po zdjęciu kiwki powiedział, że w jednym miejscu łożyska i rolki nie miały smaru, a nawet były już delikatnie skorodowane. smar wypłukany (czy to karcher, czy po prostu woda w trakcie jazdy). teraz już wiem, że raz na jakiś czas będę aplikował tam trochę smaru [wcześniej tego faktycznie nie robiłem...]. ja do tego typu smarowań stosuję dobry szprej do łańcuchów. łatwa aplikacja i szybka impregnacja Wink [jak się jeszcze nie ulotni i zgęstnieje to dobrze wnika w szczeliny]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:25, 17 Mar 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





takich elementów nie nasmarujesz psikając sprayem tylko rozbiórka mycie i smarowanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:31, 17 Mar 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





Peter, oczywiście masz rację. Porządnego smarowania nic nie zastąpi Wink a tam faktycznie trzeba wszystko rozebrać żeby wyczyścić i nasmarować.
Nieprecyzyjne się wyraziłem. Chodziło mi bardziej o zabezpieczenie tych elementów przed wypłukaniem smaru przez wodę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:13, 17 Mar 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Nic to nie da , kup smar stosowany np. w wyciągarkach , odporny na wodę i wszelki brud w nie zawarty , to jest najbardziej newralgiczny punkt w Triumphie , problemy były już w starszych modelach i póki co nic z tym nie zrobili.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WieRcik dnia Wto 22:14, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
[ST 1050] kiwka tylnego wahacza
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin