Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Cruisers -> mocowanie przedniego błotnika w Bonnevillu Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
mocowanie przedniego błotnika w Bonnevillu
PostWysłany: Nie 19:28, 15 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Witam. Jacek, Jacek Sikora, jak był byś tak uprzejmy zerknąć na swój egzemplarz .Patrząc od przodu, mocowanie przedniego błotnika do lewej lagi.Ja mam typowe mocowanie na śrubę, z tym ,że łeb śruby znajduję się tylko ok 2- 3 mm od opony, natomiast mocowanie po prawej stronie lagi - ok i jest znacznie większa odległość od opony, a przednie koło wraz z tarczą hamulcową wydaje się symetryczne- na środku lag. Jeżeli tak jest oryginalnie / może łeb śruby lewej nie powinien być wystający i być tak blisko opony/to jak jest przy tzw.flaku lub złapaniu gumy, to przecież łeb tej śruby zetnie oponę na całym obwodzie nie wspominając o innych niebezp. konsekwencjach. Zerknij bo w trasie nawet nie ma szans chyba zastosować "płynnej dętki".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:42, 22 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Witam. Parę dni nie było mnie w domu ale przeczytałem wiadomość i poszedłem do garażu. Pomierzyłem odległości. Patrząc od przodu: po prawej, od strony tarczy hamulcowej odległość 1,1 cm a od lewej 0,9 cm. Opona nowa ostatnio zmieniona 90/100 19 cali. Śruby oryginalne, imbusowe. To co piszesz rzeczywiście jest trochę niepokojące, może śruby są nieoryginalne, albo opona jest szersza niż zakładana przez producenta. Dziwna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:44, 23 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Dzięki za odpowiedż. Opony mam prawidłowe, śruby chyba nie bo nie są imbusowe, zerkali na to w warsztacie ,gdzie ja go serwisuje i gdzie był wcześniej serwisowany i wyszło na to, że muszą zobaczyć w innym egzemplarzu jak do nich trafi. Dzięki Twojej odpowiedzi wiadomo, że jest coś nie tak, pojadę jeszcze do oficjalnego dystr. i przedst.Triumpha na ul.Łopuszańską-chyba jakiś Bonneville tam stoi.Pozdrawiam. Dam znać po "wyjaśnieniu " tematu.[/list]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:51, 23 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Wczoraj mierzyłem na szybko. Ale jeszcze mi wpadła myśl, żeby przemierzyć łby śrub. Zrobię to dzisiaj i wyślę wyniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:42, 23 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Jacek. Nie trudź się.Oglądałem nówki w tym inne modele. Wszystkie mają jednakowe duże odległości : śruba-opona , U mnie są nietypowe albo nieoryginalne, lub z innego rocznika lagi /szersze ?/ .Mają inne mocowanie piasty- wyrażając się nietechnicznie :tarcza hamulcowa i mocowanie zacisku hamulcowego wydaję się, że jest bliżej szprych. U mnie tak jakby tarcza była bardziej oddalona od koła ale żadnego dystansu nie widzę /inne koło???/Najdziwniejsze jest to,że błotnik i koło jest centralnie pomiędzy lagami , podczas jazdy nic nie ściąga ,nie miałem jakiś niepokojących objawów.Dopóki tego nie widziałem - śmiało śmigałem, teraz nabrałem dystansu do tego egzemplarza. Musze czekać tydzień aż wróci z urlopu kompetentny kierownik serwisu.Pozdrawiam.-----Spróbuję przesłać fotki ale nie wiem czy jest taka możliwość na pw.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oldmul dnia Pon 16:45, 23 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:54, 23 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Już wszystko wiem. Przyglądnąłem się śrubom i wczoraj niestety wprowadziłem Cię w błąd. Nie są to śruby imbusowe lecz z normalnymi sześciokątnymi łbami. Wykonałem pomiar. Łeb śruby ma około 6 milimetrów wysokości. Można jeszcze przemierzyć półki i ewentualnie rozstaw lag przy osi i sprawdzić czy idą równolegle. Tyle pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:12, 23 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Dzięki. Dobry pomysł. Fakt faktem, że muszę to poprawić i wyjaśnić, jakieś wytłumaczenie musi być, przecież to nie złudzenie. prawdopodobnie jak poprzednio pisałem - nieoryginalne lagi aczkolwiek żadnych wynalazków nie ujawniłem.Na tydzień odpuszczam temat.Spróbuję na pw kilka zdjęć.------------------------------------chyba się nie da albo jestem niekompetentny.----------------------------------------------------dzieki za zainteresowanie. Zdjęcia jednak nie oddaja wiernie odległości i różnic ale zerknij na lagi czy masz takie same.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oldmul dnia Pon 19:43, 23 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:15, 24 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Witam.Tylko pod warunkiem ,że będzie Ci się nudzić, możesz sprawdzić-porównać ze swoim .Moje przednie koło TDOT Triiumph 19x2,50 TLR-36 Made in Italy 1301, tarcza hamulcowa przód i tył "sunster"/lub podobnie-dziwolągi artystyczne, oczywiście do wymiany-mierz. suwmiarką/ , zacisk hamulcowy przedni "Missin" / .No i odległość lewego łba śruby /jak się okazuje-typowej/od opony -1,5 mm. Po prawej str. 1,5 ALE cm. Lagi "u góry" i "dołu"- 23,5 cm /mierzone od zewn. pow./-wszystkie wymiary oczywiście tylko poglądowe. W chwili pisania nie wiem czy widoczne na zdjęciach- ujawniłem ,że przednia tarcza jest przytwierdzona tylko 2 śrubami imbusami a reszta wygląda na nity stalowe/są ciemne/. Nie bardzo chce mi się wierzyć ,że mój rocznik 2001-wznowiony po wieloletniej przerwie był aż tak "technicznie udziwniony".Czeka mnie chyba niezły wydatek doprowadzający mój egz. do oryginału i trzeba będzie się przymierzyć do kupna moto mniej kultowego, bardziej użytkowego i śmiganie dopóki wiek i kondycja psychofizyczna pozwoli / 54 l/ a na razie ''przymierzę się'' do trochę zbyt wysokiego moto syna zrx-a. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:59, 24 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Jutro się do tego przymierzę. Wszystko sprawdzę i napiszę o rezultatach. Szkoda, że myślisz od zmianie motocykla bo dla mnie to najpiękniejszy motocykl. Może inne są nowocześniejsze, bardziej wygodnie ale to jedyny taki model. Myślę, to nie jest zbyt duża usterka w prosty sposób da się naprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:06, 25 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Witam. Chyba niefortunnie wczoraj napisałem. Zamierzam doprowadzić moto w miarę możliwości do oryginału i będę starać się go zachować max. długo- po prostu: " pozostaje w rodzinie", zwłaszcza, że niedługo dziadkiem zostanę /gorzej z wynajmowaniem garażu ale to inna sprawa/Na dłuższe trasy na kila lat muszę kupić jakiegoś niskiego turystyka, a Triumph po prostu będzie hołubiony. Ale to i tak po jakimś czasie z uwagi na finanse. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:09, 25 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Witam. Oglądnąłem dokładnie przód. Mogę tylko potwierdzić wszystkie wymiary a więc: lagi "u góry" i "dołu"- 23,5 cm /mierzone od zewn. pow.Przednia tarcza jest przytwierdzona 6 śrubami imbusami o płaskich szerokich łbach. Tarcza Sunstar, hamulec Nisin. Oznaczenia koła takie samo tylko ostatnie liczby są inne ale to chyba jest informacja o dacie produkcji. Mierzyłem jeszcze odległość rantu felgi od wewnętrznej strony lagi: strona lewa 2,8 cm, strona prawa 2,9 cm. Siedziałem przed przednim kołem i tak kombinowałem. I jeżeli nie ma widocznych sygnałów przesunięcia koła i błotnika to zastanowił bym się nad oponą. Innych pomysłów nie mam.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:51, 25 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Jacek ! im więcej zgłębiam ten temat , tym bardziej staje się on "niezrozumiały". Koło i błotnik są po środku lag.Przesuwając- teoretycznie koło w prawą stronę centralnie pomiędzy mocowania błotnika do lag, koło nie będzie w osi moto. Robi się teoretyczna PARANOJA.Może sprawa jest prostsza niż nam się wydaje.Tak jak wczesniej wspominałem nie jestem techniczny, ale czy możliwe jest zamienienie lag z prawej na lewą czy odwrotnie ? wtedy gniazda mocowania błotnika się zamienią ?--------------------------bzdury piszę gniazda byłyby na zewnątrz. No właśnie koło jest po środku lag a nie po środku mocowań do błotnika, może lewa laga jest trefna ? Zostawmy może to do następnego tygodnia. Dzięki za zaangażowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oldmul dnia Śro 22:07, 25 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:26, 26 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Pozostaje mi eksperyment: wypuszczenie powietrza z koła i obserwacja czy dolna część opony pod wpływem ciężaru moto tylko się "spłaszczy" a górna część opony będzie "stała" tj. nie odkształci się tak na boki na tyle aby trzeć o łeb śrub mocowania błotnika przy lewej ladze, no i teoretycznie wyobrazić sobie niższą oponę tak jak sugerowałeś.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:43, 26 Lip 2012
Jacek Sikora

 
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków





Widzę, że obudził się w tobie duch eksperymentatora. Jak już będziesz zaglądał na oponę to popatrz na numer DOT to dużo powie o wieku opony co na pewno też może mieć wpływ. Ja jak już pisałem w innym miejscu zacząłem się na wiosnę interesować oznaczeniami na oponie, co jaki symbol znaczy i mi wyszło, że mam gumy z 2002 roku no i mnie to trochę zmroziło. A jak się przyglądnąłem zużyciu i rzeczywiście był to najwyższy czas na zmianę. Miałem wrażenie, że przednia opona zaczyna się rozwarstwiać na obwodzie. Wyrzuciłem precz.
Jest jeszcze jedna propozycja. Czytałem w innym miejscu, że planujesz wypad w Bieszczady. Jeżeli trasa będzie przebiegać przez Kraków to serdecznie zapraszam. Pooglądamy razem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:39, 26 Lip 2012
oldmul

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Już mi trochę głupio kontynuować temat bez konkretnego wyjaśnienia ale: spuściłem powietrze i tak jak " łudziłem się" dolna część opony była tylko trochę odkształcona na płasko pod wpływem ciężaru moto nawet gdy go dosiadłem, a górna część gdzie nie było styczności z powierzchnią " gleby" nie była tak odkształcona aby odl. ok.1,5 mm od łba śruby była zagrożeniem.Prawdopodobnie większość osób kojarzy "flaka" w rowerze lub w samochodzie patrząc na styczność z jezdnią. Mam nadzieję , że tak "zachowuję się" też opony motocyklowe innych producentów, nie mniej trzeba b. "pilnować" ciśnienia i stanu opony a w moim egz. szczególnie. Niższa opona taka aby była "bezpieczniejsza" w moim przypadku raczej nierealna .Pozostaje mi ustalenie czy poprzedni użytkownik nie zmienił lag na miększe i oczywiście wymiana śrub na łby o płaskich imbusach i porównać moto z takiego samego rocznika 2001 .Co do wypadu w Bieszczady to prawdopodobnie po południu w pt. ok. 15 w okolicach Radomia dołączy kolega na kawie en 500 i będziemy chcieli śmigać lokalnymi z pominięciem Rzeszowa i Sanoka , gdzie zdążymy dojechać- trudno wyczuć ale docelowo chcielibyśmy nocować ewent. w Terce. Jak byś dojechał/dojechali/ to zapraszam a tak w ogóle to do Zakopca na pewno na 2 noce zajrzę w sierpniu.----------aaaa odległ. krawędzi felgi od lagi po lewej 2 cm a po prawej 3 cm tak, że dziwnie jest nadal. Z tym wiekiem opon ta faktycznie się nie zainteresowałem ,u mnie brazylijskie Pirelli 100x90-19 M/C 57V Sem Camara 002 75 R i jeszcze inne ale nie spisałem - wygląda na nówkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oldmul dnia Czw 15:23, 26 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
mocowanie przedniego błotnika w Bonnevillu
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Cruisers
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin